Emplaçament: c/ Salvador Seguí
- Pça Carmen Amaya Amaya
Any: 1994
Material: Acer corten pintat i ciment
Mides: 350 x 233 x 88 cm
Descripció :
Aquestes
tres peces estan ubicades en una zona del barri força
cèntrica ja que allà es troben tres punts rellevants
(el casal, la parròquia i l’escola).
La primera escultura presenta el mateixos elements estructurals
però amb una forma totalment recta configurada per tres
panells sustentats per 4 pilars.
La segona peça, què com el seu propi títol
diu, Óval-Peix, és circular i està formada
per 12 pilars de ciment que sustenten una estructura d’acer
enreixada dividida en 12 panells. En aquestes estructures anirien
diverses siluetes projectades pels nens i nenes que participaren
en la iniciativa.
Pentagrama consisteix en dues estructures metàl·liques
pintades de suport per a cinc cables d’acer (actualment
desapareguts) sobre els quals s’hi van disposar, com a
notes musicals, diferents motius visuals dibuixats pels infants.
Anàlisi :
En
aquest conjunt va ser molt important l’evolució
del projecte i la construcció va ser el pretext per estimular
l’imaginari col·lectiu, proposar i inventar usos
dels patis interiors on es troben les obres, amb la intenció
de promoure un art social i continuar el procés regeneratiu
del barri. Tant la participació veïnal com l’escolar
van ser un dels fets centrals del resultat de l’obra mitjançant
diversos motius iconogràfics, prenent com a model elements
del propi barri i un relat que van exposar els propis artistes
a les aules de l’escola.
La intenció un cop finalitzades les obres era ordenar
i crear espais d’esbarjo amb motius funcionals al voltant
de les escultures. Les tres peces “no eduquen sobre la
singularitat de l’objecte estètic sinó que
s’esdevenen eco monumental d’anècdotes humils”.
El projecte s’inspirà en les iniciatives del col·lectiu
Nova Terra de Milà, vinculat al Partit Comunista Italià.
Tres peces fàcils va ser una experiència multidisciplinar
on intervingueren, a part de Canosa i Meyetta, l’escriptor
José Carlos Cataño i l’artista Josep Maria
Martín (aquest últim com a assessor). La idea
original estava formada per 5 escultures (Cinc peces fàcils),
Òval-Peix, Fulla, Plaça del rellotge, Laberint
i Pentagrama, de les quals només es van portar a terme
tres.
També cal destacar que les obres projectades presenten
diferències en relació a les idees originals,
però els objectius van ser els mateixos. La ubicació
de les obres es va estudiar de forma que es potenciessin els
elements forts del barri.